Baterie H.K.B. 2./180 Klitmøller, Dánsko

Stavební práce na této baterii začaly v říjnu 1941, také spolu s několika dalšími bateriemi, a to Hirtshals, Vigsø a Lyngby. Hlavní úkol této baterie je posílit pobřežní ochranu, nedalekých baterii Hanstholm I a Hanstholm II, z levé strany. Hlavní zbraně tvořily čtyři 10,5 cm francouzská děla (někde se uvádí i šest … číst dále

Baterie M.K.B. 1./118 Hanstholm I, Dánsko

Vstup do vod dánského Limfjordenu a také oblast kolem Hanstholmu, kde nedávno začala výstavba přístavu, je za války Němci považována, jako oblast zvláštního taktického významu, spolu se dvěma velkými přístavy Esbjerg a Frederikshavn. Právě na základě této skutečnosti, již brzy po dánské okupaci 9. 4. 1940, začínají přípravné práce, na … číst dále

Baterie M.S.B. 4./518 Tirpitz, Dánsko

Výstavba této baterie začala v létě 1944 a její úlohou měla být ochrana a krytí vstupu do přístavu města Esbjerg. Hlavní zbraně baterie měly tvořit dvě věže, se dvěma 38 cm kanóny SK C/34, které měly být umístěné na dvou objektech Regelbau S561. Do konce války se podařilo vybudovat pouze … číst dále

Baterie HKB 1./180 Vigsø, Dánsko

Výstavba baterie Vigsø začala v říjnu 1941 a jedním z úkolu této baterie, bylo zesílit obranu pravé strany nedaleké baterie Hanstholm II. Hlavní zbraně této baterie, kromě několika podpůrných, tvořily čtyři 10,5 cm francouzská děla, která byla zpočátku umístěna jen na otevřených stojanech a posádka byla ubytována v kasárnách a od konce léta … číst dále

Baterie Hirtshals, Dánsko

Moje první cesta do Norska začínala cestou trajektem z dánského města Hirtshals, až druhý den v 18h večer. Přijeli jsme však schválně den předem a po zaparkovaní u majáku nad městem, mě hned zaujala řada železných ježku, kterou naše armáda používala za první republiky. Tušil jsem nějaký beton v … číst dále

error: Obsah je chráněn proti kopírování :-)